آب چه نقشی را در محلول رطوبت دهی ایفا می کند؟

آب موجود در طبیعت نه تنها تمیز نیست که حاوی شمار زیادی از انواع گازها و مواد معدنی نیز می باشد. یک چاپکار از آب شیر بعنوان ماده اصلی تشکیل دهنده محلول رطوبت رسانی استفاده می نماید.

برای ارزیـابی کیـفیـت آب، سختـی آن انـدازه گیری می گردد که وابستگی بسیاری به مقادیر کلسیم و منیزیوم موجود در آن دارد. در هر صورت، سختی آب باید قبل از افزودن هرگونه ماده افزودنی اندازه گیری گردد. زیرا امکان سنجش سختی آب در یک محلول رطوبت دهی آماده شده، دیگر براحتی میسر نیست.

با استفاده از نوارهای سختی سنج می توان سختی کلی (Total Hardness) آب را براحتی تعیین نمود. تعیین سختی کربناتی CarbonateHardness با استفاده از محلول معرف (محلول تامپون که حاوی موادی برای کمک به اندازه گیری محلول است و شرکت های متعددی از قبیل Heyl Bros.، Myron، Merck، Neukum، …… ارائه کننده آن هستند) انجام می گیرد.

در همان حال، همیشه باید بخاطر داشت که عدد بدست آمده از اندازه گیری بعمل آمده تنها نمایانگر کیفیت آب در همان لحظه سنجش است و این عدد بصورتی مداوم و با تغییرات زیاد در حال نوسان است. تقریبا همگی تولیدکنندگان محلول رطوبت دهی، بنا بر تقـاضـای مصـرف کـننده نسـبت به آزمـایش و تجـزیه تحـلـیـل آب اقدام می نمـایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *